Cum te poate ajuta un text bine scris în mediul online?

De câteva decenii, oamenii s-au mutat în mediul online. Hârtia a fost înlocuită cu ecranul, iar pixul cu tastatura. Însă lucrul acesta poate să îți aducă avantaje, mai ales dacă ai o afacere sau o audiență.

Ei bine, înainte de a pune câteva detalii despre tine pe website-ul afacerii, trebuie să știi că ceea ce scrii contează. Indiferent că vorbim despre descrierea unui produs, serviciu, un blog sau email, un text bine scris îți poate genera vânzări.

Știai că o companie și-a schimbat doar titlul dintr-un articol, iar vânzările au crescut de 5 ori? Imaginează-ți dacă titlul a avut un astfel de impact, cât de important este textul în totalitate. În acest articol vei afla care sunt beneficiile unui text bine scris în mediul online, atât pentru vânzări cât și pentru conectarea cu audiența ta.

De asemenea, vom discuta despre content writing și copywriting – ce sunt și cum te ajută.

Content writing pe înțelesul tuturor

Dacă ai un blog sau ai trimis un email pentru compania ta, deja ai făcut content writing. Content writing înseamnă, după cum numele sugerează, scris de conținut. Are scopul de a informa publicul, de a comunica cu el și de a întări relația dintre voi. Astfel, câteva dintre beneficiile content writing-ului scris bine sunt:

Crește vânzările. Deși asta e treaba copywriting-ului, content writing-ul are și el o parte. Dacă ai vizitat un magazin online, probabil ai văzut diverse descrieri ale produselor. Ei bine, acelea te informau cu privire la calitățile și caracteristicile produsului. Dar, mai important, îți arătau cum te poate ajuta cu adevărat produsul lor.

Astfel, văzând că problema ta poate fi rezolvată cu ajutorul acelui produs, ai fost mai înclinat să cumperi. Exact acest lucru trebuie să facă un content writer care scrie texte pentru o anumită afacere. Să scoată în evidență cât mai multe avantaje ale produsului, dar și să producă un text optimizat, scris corect, care poate fi indexat în scurt timp de motoarele de căutare.

Google apreciază site-urile care au un text bun, tocmai din acest motiv content writerii sunt atât de apreciați și căutați de cei care activează în mediul online.

Îmbunătățește optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). În ziua de azi, este crucial să fi pe prima pagină pe Google când oamenii caută anumite cuvinte cheie. Când cauți un produs/serviciu, probabil nu intri niciodată pe a 2-a pagină pe Google.

Astfel, un text bine scris și optimizat SEO îți lansează website-ul printre primele. În consecință, audiența ta o să crească mai mult.

Copywriting – care este diferența?

În sine, copywriting-ul are scopul de a face cititorul să ia o anumită acțiune. Fie vorba de achiziția unui produs sau distribuirea unei postări, copywriting-ul îndeamnă cititorii să facă ceva. Deși sunt foarte similare, copywriting-ul se diferențiază prin call-to-action (CTA). Pe scurt, call-to-action-ul e acel paragraf de la sfârșitul textului care îți spune ce să faci.

Creșterea vânzărilor. După cum am spus mai sus, și content writing-ul are o parte în vânzări. Însă copywriting-ul este pentru vânzări ceea ce e ciocanul pentru cui – sunt făcute unul pentru celălalt. 

Poți transforma un text irelevant într-unul pe care cititorii chiar îl apreciază. Fie email, postare pe social media sau blog, copywriting-ul duce cititorul într-o călătorie. Și, deoarece tu controlezi acea călătorie, la final vei adăuga acel call-to-action.

Transformarea produselor. Un produse/serviciu e atât de important pentru o persoană pe cât de mult îi rezolvă anumite probleme. Prin copywriting, te pui în pielea audienței tale și afli care sunt problemele lor principale. Apoi le descrii cititorilor cum produsul sau serviciul tău le poate rezolva.

Astfel, un produs/serviciu irelevant se poate transforma în cea mai importantă chestie pentru un cititor în câteva minute. Dacă cititorul vede și un call-to-action după ce află asta, fii sigur că acel produs/serviciu va fi achiziționat.

Înainte de a face asta, produsul/serviciul chiar trebuie să le rezolve problemele. În ziua de azi se pot scrie texte care fac vânzări fără să ajute cumpărătorii. Alege partea etică a copywriting-ului.

Ei bine, indiferent de mediul pe care îl alegi, un text bine scris îți aduce o sumedenie de avantaje. Însă un text bun necesită experiență, timp și energie investite atât în clădirea abilităților de scris cât și pentru înțelegerea audienței tale. Dacă nu dispui de timpul sau energia necesare, apelează la un scriitor specializat în domeniul tău. Însă asigură-te că e potrivit – un content writer pe nișa sănătății nu e tocmai potrivit pentru a scrie email-uri despre construcții. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.