atac vascular cerebral

Cum depistăm și ce facem în cazul unui accident vascular cerebral – o campanie educațională pentru sănătate, adresată copiilor din toată lumea, se lansează în România

1 din 4 oameni a suferit un accident vascular cerebral în timpul vieții, iar pe plan local sunt peste 1 milion de adulți predispuși la această afecțiune. Cu scopul de a combate aceste statistici, o campanie educațională inovatoare pentru sănătate, se implementează și în România. Aceasta vizează creșterea gradului de conștientizare a simptomelor accidentului vascular cerebral la nivel global, având o mare misiune – aceea de a recruta un milion de copii din întreaga lume, care vor ști cum să-și ajute bunicii în situația în care seniorii s-ar confrunta cu un accident vascular cerebral.

Proiectul va fi implementat în România, prin programul Eroii FAST și cu ajutorul școlilor partenere din mai  multe județe. Copiii vor învăța pe parcursul a 5 cursuri, împreună cu eroii Fred, Bruno, Clara și Tibi, cum să identifice semnele principale ale AVC, cum să reacționeze și, mai ales, cum să intervină corect pentru a-i salva pe adulții din preajma lor. Cursurile se vor desfășura online sau în clasă, în funcție de modul de funcționare a școlilor, în contextul pandemiei COVID-19.

Acțiunea se va desfășura prin intermediul platformei campaniei, fastheroes.com, unde toți elevii se pot înscrie și pot învăța despre simptomele AVC, printr-o serie de eBook-uri și jocuri educaționale distractive. Cei care le parcurg adună puncte, îmbinând utilul cu plăcutul printr-o competiție al cărei rezultat final va fi salvarea oamenilor dragi din jur.

Prin implementarea campaniei în România, sperăm ca mesajul acesteia să ajungă la un număr cât mai mare de copii și familii, pentru a salva în acest fel cât mai mulți bunici sau vârstnici aflați în pericol de AVC. Ne-am propus ca în 2021 să ajungem la instituții de învățământ primar din diferite județe din România, astfel încât cei mici să aibe acces la această informație educativă. Totodată, procesul de implementare în școli va fi unul interactiv, atât în clase la momentul predării, cât și ulterior, în timpul liber, elevii având ocazia să participe la competițiile cu jocurile FAST, ce se vor organiza între clase sau chiar între școli. Pentru a ne atinge obiectivul, ne dorim și vom solicita susținerea persoanelor publice și a business-urilor sau a brandurilor ce activează în piața locală, cărora le vom veni în întâmpinare cu mesajul campaniei și rugămintea de a adera la această cauză, ajutându-ne să transmitem informația cât mai propagat”, susține Silviu Chivu, Managing Director The Social Nest, agenția delegată pentru implementarea campaniei Eroii FAST in Romania.

„În primă fază ne-am propus să comunicăm inițiativa prin intermediul presei, social media, al influencerilor, urmând apoi etapa principală – cea de implementare propriu-zisă a proiectului în școli. Desigur, ca în cazul oricărei mișcări, avem nevoie de parteneri care să ne sprijine cu precădere în susținerea mesajului, pentru a-l face cunoscut. Asteptăm, momentan, cât mai multe nume din piață să se alăture cauzei. Primul pas l-au făcut cei de la Băneasa Shopping City, cărora le suntem recunoscători pentru încredere și suport.”, a declarat Iulia Ciortan, PR Director The Social Nest și persoana responsabilă de comunicarea proiectului în România.

Campania a fost dezvoltată inițial în Grecia, de către Departamentul de Educație și Politici Sociale al Universității Macedonia, cu susținerea și sub îndrumarea organizației internaționale Angels Initiative. Până acum a fost implementată și este în derulare în Grecia, Canada, Africa de Sud, Germania, Ucraina, Brazilia și Singapore, urmând a fi implementată și în alte state. 

Pentru a afla mai multe despre campania Eroii FAST și, totodată, pentru cei care doresc să se înscrie sau să se logheze, fie pentru a se juca, fie pentru a viziona materialele aferente proiectului, vizitați fastheroes.com.

Pentru mai multe informatii despre proiect și campanie, studii de caz sau alte detalii, vă rugăm să ne contactați: Iulia Ciortan, PR Director, 0728280650, iulia@thesocialnest.ro

Context: În România, minim 10 procente din populația adultă suferă de afecțiuni cardiovasculare, iar în rândul acestora, incidența de AVC este de 1 la 2 persoane.O mare parte dintre copii, petrec mult timp împreuna cu bunicii lor, astfel ei pot ajuta la producerea unei diferențe reale, trezind interesul și atenția întregii familii. Scopul general este acela de a ne asigura că, atunci când are loc accidentul vascular cerebral, părinții și bunicii noștri pot supraviețui cu viața intactă, datorită tratamentului eficient, administrat rapid.

La nivel mondial, accidentul vascular cerebral este a doua cauză de deces și a treia cauză de invaliditate. Cu toate acestea, accidentul vascular cerebral este tratabil, iar acesta poate avea efecte pe termen lung sau scurt, în funcție de ce parte a creierului este afectată și cât de repede este tratat. Cei care primesc tratament și îngrijiri specializate cât mai rapid, au șanse de supraviețuire, cu leziuni aproape insesizabile.

Studiile de cercetare au arătat că adesea, oamenii nu recunosc semnele cheie ale unui accident vascular cerebral și nu solicită imediat asistență medicală de urgență. Un studiu recent, publicat în jurnalul BMC Emergency Medicine, a arătat că doar 23% dintre pacienții cu accident vascular cerebral și-au dat seama corect că aveau un accident vascular cerebral și doar 11% au solicitat o ambulanță. Interesant este că șase din zece (63%) au chemat o rudă sau un prieten pentru a cere sfaturi, doar o treime dintre aceștia (32%) primind în schimb sfatul corect pentru a apela ulterior, imediat serviciul de ambulanță. Din cauza faptului că nu ajung în timp util la spital, majoritatea pacienților cu AVC nu primesc tratament optim. Riscurile unui accident vascular cerebral sunt foarte ridicate în cadrul categoriei de vârstă de peste 60 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.