Ajută-ți inima să bată în ritmul ei normal și previne îmbolnăvirea sa urmând aceste recomandări

Deseori uităm de inima noastră. Tu de câte ori pe zi te gândești la inima ta? Imaginează-ți că bate de aproape 100.000 ori pe zi, potrivit unui articol postat pe medlife.ro și care citează ca sursă American Heart Association.

             Dacă i-am acorda atenție mai mare, poate ar scădea numărul persoanelor care suferă de anumite afecțiuni ale dragii lor inimi. Dacă i-am acorda mai multă atenția, viața noastră ar fi mai frumoasă, mai împlinită și mai sănătoasă. 

             Este o problemă cu care mulți ne confruntăm, având în vedere că bolile inimii sunt printre cele mai răspândite afecțiuni medicale, dar există lucruri pe care le putem face pentru a o proteja. Există lucruri care depind de noi și pe care le putem include în obiceiurile zilnice. Vrei să știi care sunt acestea? Te invităm să citești acest articol în continuare.

          Lucruri pe care le poți face și care îți pot ajuta inima

           Deși știm că te-ai obișnuit să vezi asta la tv, în presă sau în mediul online, îți spunem și noi același lucru, dar într-o altă formă. O dietă sănătoasă și echilibrată în care predomină fructele, legumele, cerealele integrale și grăsimile sănătoase pot să-ți ofere inimii nutrienții de care are nevoie inima pentru a se menține sănătoasă. 

            Un alt factor care influențează sănătatea inimii este activitatea fizică regulată. Fie că mergi pe jos o jumătate de oră pe zi sau alergi, fie că înoți sau mergi la sală aproape zilnic, aceste exerciții pot întări inima și pot îmbunătăți circulația sângelui, scăzând riscul apariției bolilor cardiovasculare, dar și a altor afecțiuni. 

           Stresul este un alt determinant al îmbolnăvirii inimii. Dar vorbim în special despre stresul cronic și tensiunile cărora suntem nevoiți să le facem față. De aceea, tehnici de relaxare precum meditația sau respirația profundă pot ajuta la reducerea considerabilă a nivelului de stres și la prevenirea afecțiunilor inimii. 

         O altă variabilă pe care o ignorăm adesea este vizita regulată la medic.  

         Controalele periodice, de rutină, pot semnala din timp unele afecțiuni ale inimii. De asemenea, analizele anuale sau recomandate de medic sunt absolut necesare pentru menținerea unei sănătăți de fier, dar și pentru a diagnostica din timp anumite afecțiuni. 

          La fel de important este ca atunci când suspectezi o anume afecțiune, mergi la un control pentru a infirma sau confirma suspiciunea. 

          Un cardiolog la Timisoara din cadrul cabinetului de cardiologie de la Centrul medical Profilaxia, te poate ajuta oferindu-ți sfaturi despre cum să-ți păstrezi inima sănătoasă, sau îți poate face recomandări în urma unui control și în funcție de starea ta de sănătate.

          Controalele regulate sunt și o ocazie minunată de a discuta cu medicul specialist despre riscul personal de apariție a bolilor de inimă. În plus, acesta îți poate oferi sfaturi și recomandări în funcție de istoricul tău medical, pentru a-ți menține sănătatea inimii și pentru a preveni eventualele complicații.

          În concluzie, prevenirea îmbolnăvirii inimii nu ar trebui să fie o opțiune pentru nimeni, ci un scop pentru o calitate a vieții ridicată. 

        Un stil de viață sănătos care include alimentație echilibrată, mișcare zilnică, gestionarea stresului, pauză de la diferite tensiuni și controale medicale regulate sunt factori care îți pot menține inima sănătoasă pe termen lung. 

           Și pentru că știm că îți pasă de sănătatea ta și vrei să îți protejezi inima, începe să faci schimbări astăzi! O inimă sănătoasă este cheia unei vieți fericite și pline de energie. 

Disclaimer!

Te rugăm să reții că informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Solicită sfatul medicului tău pentru diagnostic și tratament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.