Uneori se intampla sa aveti de-a face cu discuri deformate. Este foarte important ca in acest caz sa luati cateva masuri, astfel incat sa remediati aceasta problema cat mai curand, iar masina voastra sa functioneze fara nici un fel de problema.
Discurile de frana sunt componentele sistemului de franare, acestea fiind confectionate din metal sau din carbon. Atunci cand se doreste o incetinire a masinii sau o oprire a acesteia, se face acest lucru prin apasarea pedalei de frana. Se obtine asadar o incetinire a miscarii rotilor, prin impingerea placutelor de frana pe disc. Aceste discuri sunt localizare in zona interioara a rotilor vehiculelor. Acestea sunt partile componente ale masinii care sunt supuse unei cantitati foarte mari de caldura. Caldura trebuie insa disipata, astfel incat sa permita functionarea optima pentru un timp cat mai indelungat.
Discurile de frana sunt realizate din materiale foarte rezistente. Ele reusesc in acest fel sa aiba o durata de viata cat mai lunga. Atunci cand vorbim despre deformarea acestor discuri, ne referim de fapt la aparitia de suprafete care nu sunt conforme cu standardele. Cea mai importanta cauza care determina aparitia acestor suprafete neregulate este reprezentata de caldura. Deformarea aceasta apare atunci cand pedala de frana este folosita si in mod abuziv. In acest fel, se duce la o supraincalzire a acestora.
Daca placutele de frana, potrivit rku prezinta un grad mare de uzura, exista si aici un risc destul de mare sa inceapa sa apara probleme. Placutele de frana sunt acoperite de un material de frictiune, combinat cu rasina. Daca placutele de frana sunt folosite prea des, anumite componente ajung sa se inmoaie, ele ajungand in spatiul dintre placuta si disc. La o noua franare, se ajunge la situatia in care placutele nu mai intra in contact direct cu discurile. Apar in acest fel, probleme, ele ducand chiar si la o scadere a performantei.
Exista unele lucruri care pot fi avute in vedere, astfel incat sa se evite deformarea discurilor. Atunci cand panta de rulare este descendenta pe o distanta mare, este vine sa controlati viteza masinii intr-o treapta de viteza inferioara. In cazul masinilor cu o cutie de viteze automata, singura varianta reprezinta trecerea in treapta a 3-a de viteza. Atunci cand se monteaza placutele de frana, este important sa se efectueze un rodaj. Acesta verifica nivelul de material care s-a depus pe disc.
Care sunt semnele unor discuri cu probleme?
Pentru a realiza acest test, trebuie sa accelerati pana atingeti viteza de rulare. Urmeaza apoi sa franati pana la momentul in care viteza sa redus la 20 de km/h. Repetati aceasta procedura de mai multe ori, pana cand se opreste complet masina. Acordati o atentie sporita opririlor complete, astfel incat sa permiteti placutelor de frana sa actioneze la un mod aproape ideal, in momentul in care se executa o franare dubla. Daca vi se pare ca frecarea se realizeaza sacadat sau simtiti vibratii in momentul in care opriti masina, atunci e posibil ca discurile sa fie deformate. Aveti in vedere toate aceste lucruri importante.