Ce poti face pentru a preveni sindromul de tunel carpian

Daca jobul sau hobby-ul tau preferat implica utilizarea excesiva a mainilor si a incheieturilor mainii, s-ar putea sa te intrebi daca ai sindrom de tunel carpian. Poate ca ai unele simptome, cum ar fi furnicaturi sau amorteala in degete si doresti sa te asiguri ca nu se agraveaza. Vestea buna este ca poti face anumite lucruri pentru a te proteja si pentru a preveni agravarea simptomelor.

Sindromul de tunel carpian este cauzat de presiunea asupra nervului median. Acest nerv asigura sensibilitate pe fata palmara a degetelor I-IV si inerveaza unii muschi ai mainii ce realizeaza miscari fine si precise. Cand nervul median trece prin incheietura mainii, acesta traverseaza un canal ingust – tunelul carpian – care este inconjurat de oase carpiene dispuse in arcada si un ligament rezistent. Daca ai vreo inflamatie la incheietura mainii, acest tunel devine comprimat, punand presiune asupra nervului median, ceea ce iti provoaca simptomele.

Nu exista nicio modalitate sigura de a preveni sindromul de tunel carpian. Dar daca reduci solicitarea mainilor si incheieturilor mainilor cat de mult poti, ai putea sa eviti dezvoltarea acestei afectiuni sau, daca o ai, sa o tii sub control.

​Incearca sa-ti folosesti mainile fara a depune prea multa forta.

Adesea, in rutina noastra zilnica, suntem atat de obisnuiti sa facem lucrurile intr-un anumit fel incat nici nu ne gandim la asta. De multe ori, este posibil sa folosesti mai multa forta decat este necesar pentru a finaliza o treaba. De exemplu, s-ar putea sa prinzi uneltele prea strans atunci cand o strangere mai usoara este suficienta. Sau poate ca apesi prea tare butoanele tastaturii atunci cand o apasare usoara ar fi la fel de eficienta.

Pe masura ce iti petreci ziua, fii atent la cat de incordate sunt mainile tale si cat de multa presiune pui asupra lor. Daca poti sa le dai un repaus din cand in cand, le vei face un mare bine mainilor si incheieturilor mainilor tale.

​Mentine-ti incheietura mainii intr-o pozitie neutra.

Daca poti, evita sa iti indoi incheietura mainii complet in sus sau in jos. Cant iti tii incheietura mainii intr-o pozitie normala, neutra, se elimina presiunea asupra nervului median.

Purtarea unei orteze care sa-ti imobilizeze incheietura in pozitie functionala poate fi de mare folos in evitarea iritarii nervului median.

​Incearca sa folosesti si cealalta mana in locul celei dominante.

Este recomandat sa eviti sa faci mereu aceleasi miscari ale mainii si ale incheieturii mainii. De exemplu, daca ai de indeplinit o sarcina pe care o faci intotdeauna cu mana dreapta, fa-o cu mana stanga.

​Ai grija la postura corpului.

Cand ai sindrom de tunel carpian, este normal sa fii concentrat asupra incheieturii mainii si a mainilor, insa trebuie sa stii ca la fel de important este si modul in care iti postura corpului. O postura proasta te va determina sa stai cu umerii inainte. Acest lucru declanseaza o reactie in lant care scurteaza muschii gatului si umerilor, comprima nervii din gat si agraveaza problemele incheieturii mainii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.