Pe șantierul lotului 3 al magistralei CFR Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, modernizată cu fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), se apropie de finalizare lucrările la linia 133C. Acest segment de 480 de metri face legătura între linia 100 Timișoara – Jimbolia și stația Ronaț Grupa D, iar primele trenuri ar putea circula pe el în luna martie, potrivit CFR Infrastructură Timișoara.
„Este primul tronson de linie ferată reabilitată și montată definitiv în cadrul lucrărilor de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj. Urmează completarea cu piatră spartă, buraje tehnologice și instalarea a doi schimbători de cale noi, astfel încât, în martie, să fie deschisă circulația feroviară provizorie pe această variantă”, au transmis reprezentanții CFR.
Recent, pe același tronson, a fost demolată vechea pasarelă pietonală de la Gara Mică din Timișoara, care asigura conexiunea între străzile Avram Imbroane și Aristide Demetriade. Aceasta va fi înlocuită cu o pasarelă modernă.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, cu o lungime de 13,86 km, include modernizarea a cinci stații de cale ferată, trei poduri, trei podețe, patru pasaje superioare și cinci pasaje inferioare. Lucrările, realizate de asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, au o valoare de 1,4 miliarde lei fără TVA și se află, în prezent, la un stadiu de realizare de 2%.
În ansamblu, proiectul de modernizare a magistralei Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, împărțit în patru loturi, înregistrează progrese variate. Lotul Lugoj – Timișoara este cel mai avansat, cu un grad de realizare de aproape 20%, în timp ce pe tronsonul Caransebeș – Lugoj lucrările se află încă în faza de proiectare. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent la Timișoara că etapa de proiectare a acestui lot se apropie de finalizare, urmând ca lucrările să înceapă în curând.
Magistrala, cu o lungime de 162 km, beneficiază de o finanțare de aproape 9 miliarde de lei prin PNRR, iar lucrările trebuie finalizate până în 2026. La final, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă cu până la 120 km/h.