Construirea pasajului sub-feroviar Solventul a fost oprită temporar din cauza unei surpări de pământ apărute sub liniile ferate în timpul împingerii chesonului (tunel din beton), a declarat marți viceprimarul Ruben Lațcău. Incidentul a avut loc în zona unor fundații vechi de peste 100 de ani, iar solul instabil din amplasament a fost indicat ca principală cauză.
Viceprimarul a explicat că lucrările de împingere a chesonului s-au efectuat, probabil, prea rapid, în condițiile unui subsol cu caverne și a unor intervenții anterioare asupra fundațiilor liniilor. „Am anticipat problema. Ne așteptam la incertitudini legate de ritmul lucrărilor, dat fiind contextul dificil al solului”, a declarat Lațcău. El a subliniat că incidentul nu prezintă un pericol imediat și că un plan de măsuri este deja în curs de implementare.
Reluarea lucrărilor este prevăzută în această săptămână
Reprezentanții CFR, constructorul și autoritățile competente au discutat măsuri pentru a continua proiectul în siguranță. Proiectantul urmează să dispună modificări prin dispoziții de șantier, iar monitorizarea lucrărilor va fi intensificată, în special în zona liniei care asigură legătura cu Serbia.
„Probabil că vom reduce ritmul de împingere. Dacă înainte avansam doi metri pe zi, acum progresul va fi mai lent, pentru a evita alte incidente”, a precizat Ruben Lațcău.
Detalii despre pasajul Solventul
Proiectul pasajului Solventul, cea mai mare lucrare de acest tip din Timișoara, va conecta vestul orașului cu celelalte cartiere, degrevând traficul. Pasajul va avea o lungime de 87 de metri, cu șosea de două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Investiția, în valoare totală de 132 de milioane de lei, este finanțată din bugetul local (89 de milioane de lei) și din fonduri alocate prin Programul „Anghel Saligny” (43 de milioane de lei).
Situația actuală a lucrărilor
Proiectul, demarat de fosta administrație, a întâmpinat întârzieri din cauza problemelor legate de achiziționarea unei mici porțiuni de teren. În prezent, lucrările complexe implică împingerea tunelului din beton pe sub nouă linii de cale ferată, dar solul instabil din zona afectată a necesitat o reevaluare tehnică și măsuri suplimentare.